Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bitva na Facebooku o fandy: Čech poráží Jágra. Ale svět je mnohem dál

Brankář Petr Čech a za ním výhled na Prahu | foto:  František Vlček, MAFRA

10 2013
Čeští sportovci objevují sílu sociálních sítí. Působí hlavně na Facebooku, kde má nejvíc fanoušků Petr Čech. Brankář fotbalové reprezentace překonal i hokejistu Jaromíra Jágra.

Petr Čech nahrál svým fanouškům videovzkaz: "Zdravím všechny. Na mém  Facebooku jsme překročili hranici 200 tisíc lidí, což je skvělé. Děkuju za podporu."

Brankář Chelsea a české reprezentace poznal, že sociální sítě jsou jednoduchým nástrojem, jak být v neustálém kontaktu se svými příznivci.

Kdykoli a kdekoli.

Píše, fotí, natáčí videa a umisťuje odkazy na články. Na své stránce už má 214 tisíc fanoušků z celého světa, takže nedávno překonal i dosavadního českého facebookového lídra Jágra. Mimochodem, na Twitteru je českým lídrem Tomáš Ujfaluši s více než 300 tisíci fanoušky, i když drtivá z nich je ze zahraničí.

České hvězdy Facebooku

Petr Čech (fotbal)
214 tisíc

Jaromír Jágr (hokej)
213 tisíc

Petra Kvitová (tenis)
160 tisíc

Světové hvězdy na Facebooku

Cristiano Ronaldo (fotbal)
62 milionů

Lionel Messi (fotbal)
49 milionů

David Beckham (dříve fotbal)
29 milionů

Sportovci na sociálních sítích komunikují čím dál víc. Můžou tam totiž vystupovat méně formálně než v rozhovorech po zápasech nebo na tiskových konferencích. Což fanoušky mnohem víc baví.

"Neříkám, že je to pro současné profesionální sportovce naprostá nutnost, svět by se bez toho nezbořil. Ale byla by škoda se o tuhle interakci s fanoušky připravit," myslí si Čech, jenž jinak sociální sítě moc nepoužívá.

Ale ani tento způsob komunikace není bez rizika. Loni se například na Twitteru začala šířit zpráva, že slavný fotbalista Lionel Messi zemřel. Internetoví uživatelé začali panikařit a informaci sdíleli dál. Byť se nakonec ukázalo, že šlo o útok hackerů, kteří napadli profil jihoamerické televize Fox Sports.

Výhody však převažují. A třeba plážové volejbalistky Markéta Sluková a Kristýna Kolocová toho využívají. V pondělí z Brazílie sestříhaly speciální video, jak trénují v silném větru. A fandům stačí i to, když jen sdílejí fotku z místa a doplní ji o krátký vzkaz.

Češi tak postupně dohánějí svět, kde takto komunikují naprosto běžně. Například basketbalista Shaquille O’Neal přes Twitter, který však v tuzemsku není tak populární jako Facebook, ukončil kariéru. Oficiální tiskovou konferenci uspořádal až o dva dny později.

Fotogalerie

Podobné případy už zažilo i Česko. Liberecký ofenzivní záložník Jiří Štajner loni pustil do světa zprávu, že nejede na mistrovství Evropy, ač trenér Michal Bílek oznámil nominaci až den nato.

Ale v zahraničí jsou mnohem dál. Největší fotbalová hvězda současnosti Cristiano Ronaldo má na Facebooku 62 milionů fanoušků. To je téměř 290krát víc než Čech.

To už je taková masa, že může mít vliv i na vyjednávání o nových smlouvách s kluby nebo sponzory. Což není špatný důvod, proč být na sociálních sítích aktivní.

Je to nejsnadnější způsob, jak komunikovat s příznivci, říká Čech

Nemá rád, když si sedne ke stolu a ostatní hned začnou kontrolovat, co je nového na Facebooku nebo na Twitteru. Přesto je fotbalový brankář Petr
Čech na sociálních sítích z českých sportovců nejúspěšnější.

Těší vás, že jste předstihl Jaromíra Jágra, a máte tak z českých sportovců nejsledovanější facebookovou stránku?
Když vezmu v potaz, kolik má Česko skvělých sportovců, tak je to pro mě lichotka.

Proč jste začal s fanoušky tímto způsobem komunikovat?
Už v minulosti jsem odpovídal na otázky, které mi fanoušci poslali na internetové stránky. A díky Facebooku je to teď ještě jednodušší. Je to nejsnadnější způsob, jak s příznivci komunikovat.

Spravujete svůj profil sám, nebo se vám o něj stará Sport Invest Group, která vás zastupuje?
Na otázky osobního typu odpovídám já. Ale třeba odkazy na články nebo na jiné facebookové stránky dává správce stránky.

Kdo v Chelsea nejvíc komunikuje přes sociální sítě?
Těžko říct. Třeba David Luiz je hodně aktivní a baví ho to. Zato já sociální
sítě moc nevyužívám. Na Facebooku jsem vlastně hlavně kvůli fanouškům.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze