Poslední, sedmnáctou soupravu potáhne vůz vyzdobený společnými motivy. "Fotbal je o emocích – a my je chceme pomáhat přenášet," říká Thomas Berger, tiskový mluvčí rakouských drah.
Pod jeho dohledem včera dělníci nanášeli na kapotu speciální fólie. Výsledek? Červeno-modro-bílá trikolora v pozadí, Česko vystupující z mapy Evropy a chumel fanoušků mávajících národními šálami.
Na své dílo se mohl spokojeně dívat i designér Mario Lackinger. "Vy jste z Česka? Naposledy jste na Euru skončili v semifinále, že?" překvapí Lackinger. "Vaše hra se mi líbí, stejně jako fotbal Chorvatů nebo Španělů. Zato v případě naší reprezentace jsem pesimistou," přidá tradiční repliku Rakušanů, kteří, ač pořadatelé, "svým" nevěří.
To právě dokončená práce důvěru vzbuzuje. Takže jaká lokomotiva bude? Komfortní jako Rosického pasy, rychlá jako Milan Baroš? "No, trochu rychlejší," usmívá se Berger. Ve skutečnosti jde o nejrychlejší lokomotivu světa, jež při testech svištěla rychlostí 357 km/h.
Bude jezdit mezi Vídní, Lincem a Brnem, stejně jako ve Švýcarsku bude za jízdenku v hrací den platit vstupenka na utkání Eura. Oficiální představení proběhne během 14 dnů právě v Brně. V Itálii fotbalovou mašinu nedávno pokřtil legendární sudí Pierluigi Collina. Koho si pozvou České dráhy na ceremoniál do Brna, není zatím jasné.
Ale už teď si mohou Češi zakřičet: Na Vídeň! Právě tam totiž fotbalové vlaky povezou fanoušky na finále mistrovství Evropy. Bude na nich česká trikolora?