Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další velký Čechův přestup: po deseti letech mění značku, bude tváří Pumy

Petr Čech se stal tváří firmy PUMA. | foto: PUMA

23 2016
Londýn (Od našeho zpravodaje) - Pokud jste pozorně sledovali první dva zápasy Arsenalu v nové sezoně anglické Premier League, asi jste si toho už všimli: brankář Petr Čech měl na sobě kopačky i rukavice od firmy Puma. A to je v jeho kariéře významná novinka. V předešlých deseti letech byl totiž pevně spjatý s adidasem. Dnes se Čech stal oficiálně jednou z hlavních tváří konkurenční značky.

Bylo krátce před 15. hodinou, když Čech vstoupil do londýnské prodejny Pumy na Carnaby Street. Žádná velkolepá show, jen pár lidí a šest novinářů. Mezi nimi i redaktor iDNES.cz. „Ale, to je překvapení,“ reagoval Čech na pozdrav v češtině.

Během krátkého focení pro reklamní účely ochotně pózoval překvapeným zákazníkům, kteří udiveně sledovali, jak hvězda Arsenalu stojí pár metrů od nich a stáli frontu na společný snímek. Tak jako dvojice z Chile, která si domů veze cennou památku.

Další slavné sportovní tváře Pumy

Usain Bolt
Thierry Henry
Antoine Griezmann
Gianluigi Buffon
Sergio Agüero
Cesc Fabregas
Tomáš Rosický

Bylo to v Londýně běžné letní odpoledne. Ale pod brankářskými dresy s číslovkou 33 neprobíhala úplně obyčejná akce. Jeden z nejlepších brankářů světa mění kompletní vybavení, což je pro fotbalistu zásadní moment.

Jeho přechod však není zcela překvapivý – a to proto, že Puma je už třetí sezonu spojená s Arsenalem. „Petr byl s adidasem dlouhou doba, takže tam byl trochu i sentiment. Byla to první velká značka, s níž byl spojený. Ale už před rokem, při příchodu do Arsenalu, byla u prvních jednání řeč o tom, jestli existuje možnost, že by začal chytat v Pumě,“ prozradil David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing a muž, který vedle Čecha stojí od začátku jeho kariéry.

„Petr měl k adidasu vztah. Dřív jsme se bavili o tom, že by to mohlo být spojení do konce kariéry. Na druhou stranu: emoce v takovém rozhodování nemají co dělat. Vyhodnotili jsme si výhled do budoucnosti, neříkám, že to bylo lehké rozhodování, ale relativně rychle jsme se domluvili, že Pumě kývneme.“

Fotogalerie

Jako mladík začínal Čech s italskou značkou Lotto, poté zmiňované partnerství s adidasem, s nímž byl pevně spjatý. V roce 2008 dokonce v rámci reklamní kampaně před Eurem shlížel na Vídeň ze slavného ruského kola v Prátru. Tenkrát Čech měřil 42 metrů a měl osm rukou.

Teď už na rekordmana v počtu čistých kont v anglické lize a vítěze Ligy mistrů s Chelsea čekají jiné projekty. A při nich se může potkávat třeba s populárním Italem Gianluigi Buffonen, jenž je nově jeho „stájovým kolegou“. Společně budou propagovat rukavice a kopačky evoPOWER.

„Pumu jsem poznal velmi dobře v minulém roce v rámci její spolupráce s Arsenalem. Mám ty lidi rád, stejně jako jejich produkty a marketingové nápady. Vytvořili několik vynikajících kampaní a akcí pro Arsenal, které mě velmi bavily,“ uvedl Čech. „Pro brankáře je velmi důležité mít rukavice, kterým zcela věří. A pro mě to jsou evoPOWER. Jsem rád, že teď budu spolupracovat s Pumou napřímo.“

Čechovi je 34 let a po dlouhých rocích klidu prochází obdobím změn: před rokem po ztrátě pozice v Chelsea odešel k londýnskému rivalovi do Arsenalu. Nedávno oznámil, že se chce soustředit jen na něj a po Euru ukončil kariéru v reprezentaci. Za tu nastřádal rekordní počet 124 utkání. Teď další, poměrně zásadní, rozhodnutí. Pokud by dál hrál za Česko, byl by jeho reklamní význam pro Pumu ještě o něco výraznější: právě s touto značkou je český národní tým už 20 let spojený.

„Puma měla informaci o Petrově konci v reprezentaci dřív, než jsme ho oznámili. Měli zájem o prezentaci v rámci národního týmu, nicméně to rozhodnutí respektovali. V rámci smlouvy se budou soustředit na statut Petra jako hráče Arsenalu,“ řekl Trávníček. „Sice už nehraje za reprezentaci, ale dá se říct, že čtyřletá smlouva s Pumou se dá brát i jako vzkaz: Ještě nekončím.“

Čech se stává další výraznou tváří značky, pod níž patří i záložník Tomáš Rosický. U toho se čeká na verdikt, jestli kývne Spartě. „Větší fotbalové osobnosti momentálně v Česku získat nemůžeme. Spolupracujeme se špičkami českého fotbalu a Petra Čecha chceme maximálně využít na českém trhu. Ať už pro aktivaci fotbalových fanoušků, tak i v našich prodejnách,“ říká Gabriela Löbel, marketingová manažerka Pumy pro východní Evropu.

Autor:




Mužstvo Z V R P S B
1. Manchester City 6 6 0 0 18:5 18
2. Tottenham Hotspur 6 4 2 0 10:3 14
3. Arsenal FC 6 4 1 1 15:7 13
4. Liverpool FC 6 4 1 1 16:9 13
5. Everton FC 6 4 1 1 10:4 13
6. Manchester United 6 4 0 2 12:7 12
7. Crystal Palace 6 3 1 2 10:7 10
8. Chelsea FC 6 3 1 2 10:9 10
9. Southampton FC 6 2 2 2 7:6 8
West Bromwich Albion 6 2 2 2 7:6 8
11. Watford 6 2 1 3 10:11 7
12. Leicester City 6 2 1 3 8:11 7
13. Burnley 6 2 1 3 5:8 7
14. Hull Football Club 6 2 1 3 7:12 7
15. Bournemouth 6 2 1 3 4:9 7
16. Middlesbrough 6 1 2 3 6:9 5
17. Swansea 6 1 1 4 5:10 4
18. West Ham United 6 1 0 5 7:16 3
19. Stoke City 6 0 2 4 4:15 2
20. Sunderland 6 0 1 5 5:12 1
Mužstvo Z V R P S B
1. Bayern Mnichov 34 28 4 2 80:17 88
2. Borussia Dortmund 34 24 6 4 82:34 78
3. Bayer Leverkusen 34 18 6 10 56:40 60
4. Borussia Mönchengladbach 34 17 4 13 67:50 55
5. FC Schalke 04 34 15 7 12 51:49 52
6. FSV Mohuč 05 34 14 8 12 46:42 50
7. Hertha Berlín 34 14 8 12 42:42 50
8. VfL Wolfsburg 34 12 9 13 47:49 45
9. 1. FC Köln 34 10 13 11 38:42 43
10. Hamburk SV 34 11 8 15 40:46 41
11. Ingolstadt 34 10 10 14 33:42 40
12. FC Augsburg 34 9 11 14 42:52 38
13. Werder Brémy 34 10 8 16 50:65 38
14. Darmstadt 98 34 9 11 14 38:53 38
15. Hoffenheim 34 9 10 15 39:54 37
16. Eintracht Frankfurt 34 9 9 16 34:52 36
17. VfB Stuttgart 34 9 6 19 50:75 33
18. Hannover 34 7 4 23 31:62 25

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze