Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další velký Čechův přestup: po deseti letech mění značku, bude tváří Pumy

Petr Čech se stal tváří firmy PUMA. | foto: PUMA

23 2016
Londýn (Od našeho zpravodaje) - Pokud jste pozorně sledovali první dva zápasy Arsenalu v nové sezoně anglické Premier League, asi jste si toho už všimli: brankář Petr Čech měl na sobě kopačky i rukavice od firmy Puma. A to je v jeho kariéře významná novinka. V předešlých deseti letech byl totiž pevně spjatý s adidasem. Dnes se Čech stal oficiálně jednou z hlavních tváří konkurenční značky.

Bylo krátce před 15. hodinou, když Čech vstoupil do londýnské prodejny Pumy na Carnaby Street. Žádná velkolepá show, jen pár lidí a šest novinářů. Mezi nimi i redaktor iDNES.cz. „Ale, to je překvapení,“ reagoval Čech na pozdrav v češtině.

Během krátkého focení pro reklamní účely ochotně pózoval překvapeným zákazníkům, kteří udiveně sledovali, jak hvězda Arsenalu stojí pár metrů od nich a stáli frontu na společný snímek. Tak jako dvojice z Chile, která si domů veze cennou památku.

Další slavné sportovní tváře Pumy

Usain Bolt
Thierry Henry
Antoine Griezmann
Gianluigi Buffon
Sergio Agüero
Cesc Fabregas
Tomáš Rosický

Bylo to v Londýně běžné letní odpoledne. Ale pod brankářskými dresy s číslovkou 33 neprobíhala úplně obyčejná akce. Jeden z nejlepších brankářů světa mění kompletní vybavení, což je pro fotbalistu zásadní moment.

Jeho přechod však není zcela překvapivý – a to proto, že Puma je už třetí sezonu spojená s Arsenalem. „Petr byl s adidasem dlouhou doba, takže tam byl trochu i sentiment. Byla to první velká značka, s níž byl spojený. Ale už před rokem, při příchodu do Arsenalu, byla u prvních jednání řeč o tom, jestli existuje možnost, že by začal chytat v Pumě,“ prozradil David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing a muž, který vedle Čecha stojí od začátku jeho kariéry.

„Petr měl k adidasu vztah. Dřív jsme se bavili o tom, že by to mohlo být spojení do konce kariéry. Na druhou stranu: emoce v takovém rozhodování nemají co dělat. Vyhodnotili jsme si výhled do budoucnosti, neříkám, že to bylo lehké rozhodování, ale relativně rychle jsme se domluvili, že Pumě kývneme.“

Fotogalerie

Jako mladík začínal Čech s italskou značkou Lotto, poté zmiňované partnerství s adidasem, s nímž byl pevně spjatý. V roce 2008 dokonce v rámci reklamní kampaně před Eurem shlížel na Vídeň ze slavného ruského kola v Prátru. Tenkrát Čech měřil 42 metrů a měl osm rukou.

Teď už na rekordmana v počtu čistých kont v anglické lize a vítěze Ligy mistrů s Chelsea čekají jiné projekty. A při nich se může potkávat třeba s populárním Italem Gianluigi Buffonen, jenž je nově jeho „stájovým kolegou“. Společně budou propagovat rukavice a kopačky evoPOWER.

„Pumu jsem poznal velmi dobře v minulém roce v rámci její spolupráce s Arsenalem. Mám ty lidi rád, stejně jako jejich produkty a marketingové nápady. Vytvořili několik vynikajících kampaní a akcí pro Arsenal, které mě velmi bavily,“ uvedl Čech. „Pro brankáře je velmi důležité mít rukavice, kterým zcela věří. A pro mě to jsou evoPOWER. Jsem rád, že teď budu spolupracovat s Pumou napřímo.“

Čechovi je 34 let a po dlouhých rocích klidu prochází obdobím změn: před rokem po ztrátě pozice v Chelsea odešel k londýnskému rivalovi do Arsenalu. Nedávno oznámil, že se chce soustředit jen na něj a po Euru ukončil kariéru v reprezentaci. Za tu nastřádal rekordní počet 124 utkání. Teď další, poměrně zásadní, rozhodnutí. Pokud by dál hrál za Česko, byl by jeho reklamní význam pro Pumu ještě o něco výraznější: právě s touto značkou je český národní tým už 20 let spojený.

„Puma měla informaci o Petrově konci v reprezentaci dřív, než jsme ho oznámili. Měli zájem o prezentaci v rámci národního týmu, nicméně to rozhodnutí respektovali. V rámci smlouvy se budou soustředit na statut Petra jako hráče Arsenalu,“ řekl Trávníček. „Sice už nehraje za reprezentaci, ale dá se říct, že čtyřletá smlouva s Pumou se dá brát i jako vzkaz: Ještě nekončím.“

Čech se stává další výraznou tváří značky, pod níž patří i záložník Tomáš Rosický. U toho se čeká na verdikt, jestli kývne Spartě. „Větší fotbalové osobnosti momentálně v Česku získat nemůžeme. Spolupracujeme se špičkami českého fotbalu a Petra Čecha chceme maximálně využít na českém trhu. Ať už pro aktivaci fotbalových fanoušků, tak i v našich prodejnách,“ říká Gabriela Löbel, marketingová manažerka Pumy pro východní Evropu.

Autor:






Mužstvo Z V R P S B
1. Chelsea FC 14 11 1 2 32:11 34
2. Arsenal FC 14 9 4 1 33:14 31
3. Liverpool FC 14 9 3 2 35:18 30
4. Manchester City 14 9 3 2 30:15 30
5. Tottenham Hotspur 14 7 6 1 24:10 27
6. Manchester United 14 5 6 3 19:16 21
7. West Bromwich Albion 14 5 5 4 20:17 20
8. Everton FC 14 5 5 4 17:16 20
9. Stoke City 14 5 4 5 16:19 19
10. Bournemouth 14 5 3 6 19:22 18
11. Watford 14 5 3 6 18:24 18
12. Southampton FC 14 4 5 5 13:15 17
13. Middlesbrough 14 3 6 5 13:15 15
14. Crystal Palace 14 4 2 8 24:26 14
15. Burnley 14 4 2 8 12:23 14
16. Leicester City 14 3 4 7 17:24 13
17. West Ham United 14 3 3 8 15:29 12
18. Sunderland 14 3 2 9 14:24 11
19. Hull Football Club 14 3 2 9 11:29 11
20. Swansea 14 2 3 9 16:31 9
Mužstvo Z V R P S B
1. RB Lipsko 13 10 3 0 29:11 33
2. Bayern Mnichov 13 9 3 1 29:9 30
3. Hertha Berlín 13 8 3 2 22:13 27
4. Hoffenheim 13 6 7 0 25:14 25
5. Eintracht Frankfurt 13 7 4 2 19:11 25
6. Borussia Dortmund 13 7 3 3 31:15 24
7. 1. FC Köln 13 6 4 3 18:12 22
8. FC Schalke 04 13 5 2 6 18:15 17
9. Bayer Leverkusen 13 5 2 6 20:21 17
10. FSV Mohuč 05 13 5 2 6 23:25 17
11. SC Freiburg 13 5 1 7 17:25 16
12. FC Augsburg 13 3 5 5 11:15 14
13. Borussia Mönchengladbach 13 3 4 6 13:22 13
14. Werder Brémy 13 3 2 8 17:32 11
15. VfL Wolfsburg 13 2 4 7 12:18 10
16. Darmstadt 98 13 2 2 9 11:26 8
17. Hamburk SV 13 1 4 8 10:27 7
18. Ingolstadt 13 1 3 9 10:24 6

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze